Mi lista de blogs

lunes, 23 de abril de 2018

SANT JORDI I ELS LLIBRES DIGITALS!

En l'era cibernètica, on la tecnologia ens envolta per tot arreu arriba un tal Jordi i ens atura...
Per un dia el paper guanya a la pantalla...la realitat supera la ficció... les persones volten i s'envolten dels éssers estimats i es refugien en els llibres per fer volar la imaginació!
LLIBRES... objecte que tendim a creure que és obsolet però que en dies com avui ens recorda que està més present que mai en l'imaginari col·lectiu!
Deixeu-me creure que per moltes noves pantalles que apareguin i per molta tactilitat i interacció que es pugui produir... un llibre sempre serà un llibre i Sant Jordi ens recordarà cada any la sensació indescriptible que té el fet de passar pàgines per veure com continua la "nostra història".
L'olor que desprenen les seves pàgines i el fet d'esdevenir en tresors col·leccionables a les prestatgeries de casa... serveixen per pal·liar l'alt preu en comparació amb l'electrònic o el fet d'haver-se de comprar un bolso més gran per poder dur-lo a tot arreu!

QUÈ EN PENSEU? VOSALTRES TAMBÉ SENTIU LA MÀGIA DE TENIR UN BON LLIBRE ENTRE LES MANS? O JA SOU TAAAAAAAAAAAAAN HIPERTEXTUALS QUE US HEU PASSAT AL LLIBRE ELECTRÒNIC?


5 comentarios:

  1. M'ha agradat molt el teu comentari sobre la preferència respecte al llibre analògic. Sóc persona que li agrada el llibre en format paper, antic o modern, tant és. Tot i això puc entendre que el llibre electrònic pugui facilitar la lectura doncs es redueix en volum i pes.

    Salutacions,
    Carme

    ResponderEliminar
  2. Ei, Laura!

    Estan com estic del teu costat i del dels llibres en paper, no puc estar de dir-me que ens falten arguments de pes. Si jo fos un anti-llibres, aquests arguments que sovint fem servir com "l'olor" o la "sensació de pes" de tenir-los a les mans, el "passar pàgines", etc., no només no em farien venir ganes de tenir llibres en paper sinó de ni acostar-m'hi.

    Hem de buscar-nos un nou argumentari, hehehe. A més, els arguments que els "anti-llibres" tenen són poderosos, molt més que els nostres! Fixa't que diuen coses com:
    - No ocupen lloc (i això, en un món on el metre quadrat d'habitatge cada cop és més car és un factor a tenir en compte).
    - Me'n puc emportar molts de viatge perquè no pesen.
    - Puc fer-hi cerques concretes i trobar allò que m'interessa.
    - Són molt fàcils de compartir.

    Com ho veus?

    ResponderEliminar
  3. Sí...la veritat és que els seus arguments semblen més demoledors que els nostres. Així doncs, només em quedaria tirar de tòpics. jejeje
    Hi ha coses difícils d'explicar i aquesta és una d'elles, no podem deixar que els llibres morin, hi ha esferes on la tecnologia no hauria de deixar la seva petjada... jejeje
    Suposo que trobar arguments sòlids és quelcom complicat i per aquest motiu parlem més d'emocions, sentiments i aspectes purament subjectius...

    ResponderEliminar
  4. Tens raó. Però saps què? Això nostre amb els llibres és una qüestió d'enamorament. I l'enamorament no es pot explicar; simplement hi caus i ja estàs llest; no calen arguments. ;D

    ResponderEliminar
  5. Bones...
    jo, en canvi, m'he passat al llibre en pantalla. Fins fa poc pensava com vosaltres, que la màgia del llibre escrit no es podia perdre. Sempre he llegit moltíssim, quan era jove arribava als 60 o 70 llibres per any!! Amb el pas dels anys vaig anar llegint menys, i jo pensava que era per la feina, les tasques,... Però vet aquí que a l'estiu passat vaig començar a llegir en un llibre electrònic i...ara torno a llegir molt més, estic altra vegada en els registres de la joventut.
    Així que...no dubto que la màgia del llibre imprès existeix, però la veritable essència del llibre és el seu contingut. Que és el mateix escrit a mà, imprès o electrònic. I segueixo enamorat de la literatura!!

    ResponderEliminar